Komu przysługuje refundacja podatku VAT
Uprawniony odbiorca musi spełniać łącznie następujące warunki:
W przypadku wniosków złożonych do 31 lipca br. obowiązuje dochód z roku 2021, natomiast w przypadku wniosków złożonych po raz pierwszy od 1 sierpnia do 31 grudnia 2023 r. - dochód z roku 2022.
Termin i miejsce składania wniosków
Wniosek o refundację VAT składa się w gminie właściwej ze względu na miejsce zamieszkania osoby składającej ten wniosek, nie później niż do dnia 29 lutego 2024 r., lub w terminie 30 dni od dnia otrzymania faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych.
Do wniosku konieczne jest dołączenie faktury, która dokumentuje dostarczanie paliw gazowych do odbiorcy (gospodarstwa domowego) oraz dowód zapłaty.
Wnioski przyjmowane będą w formie tradycyjnej w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jabłonnie oraz w formie elektronicznej przez platformę ePuap. Wniosek elektroniczny opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
Informacja o rozstrzygnięciu postępowania w sprawie dodatku:
Przyznanie refundacji podatku VAT nie wymaga wydania decyzji.
Informacja o przyznaniu świadczenia jest przekazywana na adres e-mail wskazany we wniosku lub wnioskodawca może osobiście odebrać informację o przyznaniu refundacji podatku VAT (informacja taka nie jest przesyłana przez urząd pocztą).
Odmowa przyznania zwrotu podatku VAT, uchylenie lub zmiana wysokości refundacji podatku VAT oraz rozstrzygnięcie w sprawie nienależnie pobranej refundacji podatku VAT wymagają wydania decyzji.