W holu budynku zamontowane zostały ścieżki naprowadzające dla osób z problemami wzroku. Mają one pomóc w sprawny przejściu do Biura Obsługi Mieszkańców. Na parterze budynku oraz na piętrze ustawione zostały tyflomapy z rysunkiem budynku, na którym zaznaczone zostały poszczególne pokoje, w których załatwić można najważniejsze sprawy. Tyflomapy, które mają ułatwić poruszenie się po budynku osobom z niepełnosprawnością wzroku, opisane zostały w alfabecie Braile'a.
W Biurze Obsługi Mieszkańca na parterze budynku, zamontowała została pętla indukcyjna, czyli urządzenie, które wspomaga słuch i przeznaczone jest dla osób niedosłyszących, w tym noszących aparaty słuchowe. Dzięki urządzaniu osoby z niepełnosprawnością słuchu będą miały możliwość załatwienia spraw w sposób bardziej komfortowy. W Biurze Obsługi Mieszkańca można także skorzystać z lupy optycznej, która powiększa zapisany tekst i ułatwia wypełnianie dokumentów.
Specjalną taśma oznaczone zostały także schody w całym budynku. Oznaczenie to pomaga osobom z niepełnosprawnością wzorku poruszanie się po schodach, a jego chropowata antypoślizgowa powierzchnia ułatwia poruszanie się osobom mającym problemy z poruszaniem się.
W Biurze Obsługi Mieszkańca oraz w Sekretariacie umieszczone zostały specjalne maty ewakuacyjne, które służyć mają ewakuacji osób z niepełnosprawnościami.
W toalecie na parterze budynku zamontowany został specjalny dzwonek, który może być używany do wezwania pomocy.
Wprowadzone usprawnienia zostały zrealizowane w ramach przedsięwzięcia grantowego „Poprawa dostępności w Gminie Jabłonna” powierzonego do realizacji Gminie Jabłonna w ramach projektu „Dostępny samorząd – granty” realizowanego przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach Działania 2.18 Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.