Przykładem niewłaściwej segregacji odpadów jest umieszczenie w pojemniku/worku na szkło odpadów takich jak np. porcelana, folia czy metalowa nakrętka lub w pojemniku na papier odpadów takich jak tapeta, karton po mleku.
Zasady prawidłowej segregacji odpadów są dostępne na stronie Gminy Jabłonna w zakładce GOSPODARKA ODPADAMI.
Pojawienie się wskazanej naklejki na pojemniku/worku oznacza, iż odpady zostaną zabrane dopiero po usunięciu nieprawidłowej frakcji odpadów w kolejnym terminie wynikającym z harmonogramu, a informacja o nieprawidłowości zostanie przekazana do Referatu Inwestycji i Ochrony Środowiska Urzędzie Gminy Jabłonna.
W przypadku gdy w pojemniku na odpady niesegregowane znajdą się np. odpady budowlane, niebezpieczne, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte baterie, żarówki, opakowania po farbach i rozpuszczalnikach, przeterminowane leki, odpady segregowane: szkło, papier, tworzywa sztuczne, na pojemniku zostanie umieszczona naklejka – zła segregacja. Odpady znajdujące się w pojemniku zostaną odebrane jako niesegregowane, a informacja o nieprawidłowości zostanie przekazana do Referatu Inwestycji i Ochrony Środowiska w Urzędzie Gminy Jabłonna.
W sytuacji gdy właściciel nieruchomości dwukrotnie nie dopełni obowiązku segregacji odpadów, Wójt z urzędu wyda decyzję, w której określi wysokość opłaty podwyższonej za gospodarowanie odpadami komunalnymi za miesiąc lub miesiące, w których nie wypełniono obowiązku segregacji, stosując stawkę opłaty podwyższonej - 44 zł/ osoby/miesięcznie.
W przypadku wątpliwości, co najmniej dzień po otrzymaniu ostrzegawczej naklejki, należy skontaktować się z pracownikiem Urzędu Gminy z Dudziak Agnieszką tel. 81 440 90 37.