Z uwagi na zagrożenie koronawirusem i tymczasowe ograniczenie bezpośredniej obsługi klientów w Biurze Obsługi Klienta i Punktach Sprzedaży Biletów ZTM w Lublinie, dopuszcza się składanie wniosku wyłącznie drogą elektroniczną.
Pasażerowie zainteresowani zawieszeniem imiennego biletu okresowego powinni
wypełnić formularz wniosku on-line dostępny na stronie www.ztm.lublin.eu. W formularzu wniosku, poza danymi osobowymi, należy podać numer Karty oraz wskazać termin, od kiedy i do kiedy chce się zawiesić bilet, a także złożyć oświadczenie, że zawieszany bilet okresowy nie będzie wykorzystywany we wskazanym terminie.
Bilet okresowy zawieszony może być do końca jego ważności, nie dłużej niż do dnia 10 kwietnia 2020 r. Nie będzie możliwości zawieszenia biletu na okres rozpoczynający się przed datą złożenia wniosku.
W przypadku uczniów i studentów, zawieszenie biletu będzie liczone od 12 marca br., tj. terminu wskazanego w rozporządzeniach Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, które czasowo ograniczają funkcjonowanie jednostek systemu oświaty i zawieszają działalność dydaktyczną na obszarze całej Polski. Dla pozostałych osób, okres zawieszenia biletu będzie liczony od dnia złożenia wniosku przez Internet lub, jeśli ten termin będzie późniejszy, od daty wskazanej we wniosku.
Co ważne, bilet będzie można zawiesić i odwiesić tylko raz. Zawiesić można bilety okresowe imienne 30-, 90- i 150-dniowe, ważne w dowolnej strefie biletowej. Pasażer nie otrzyma zwrotu pieniędzy, będzie mógł natomiast wykorzystać zawieszony okres biletu w innym terminie, ponownie go odwieszając do końca 2020 r.
Po ustaniu zagrożenia epidemicznego i przywróceniu standardowej bezpośredniej obsługi klientów w punktach organizatora komunikacji, pasażerowie będą mogli, w dowolnie wybranym przez siebie terminie (do końca 2020 r.) zgłosić się do ZTM w celu przedłużenia ważności biletu (o zawieszony okres). Nie trzeba zgłaszać się niezwłocznie po podjęciu decyzji o powrocie do korzystania z komunikacji miejskiej, można tego dokonać w terminie późniejszym, przy zakupie kolejnego biletu w Punktach Sprzedaży Biletów ZTM.
Wszystkie dotychczas złożone do ZTM, drogą mailową, wnioski w tej sprawie zachowują swoją ważność – nie ma potrzeby ponownego składania wniosków w tym zakresie. ZTM zastrzega sobie jedynie możliwość kontaktu w celu doprecyzowania czy uzupełnienia złożonego wcześniej wniosku.
ZTM w Lublinie nie wyklucza wydłużenia terminu zawieszenia biletu okresowego. Decyzje będą podejmowane na bieżąco adekwatnie do postanowień, jakie będą zapadać na szczeblu władz centralnych. Prosimy o śledzenie komunikatów w tym zakresie, przekazywanych za pomocą:
Epidemia koronawirusa jest sytuacją trudną i niekorzystaną dla pasażerów, ponieważ nie mogą oni w pełni korzystać z komunikacji miejskiej, mimo posiadanych biletów długookresowych. Powyższe rozwiązanie ma na celu zrekompensować im tymczasowe ograniczenia i pozwolić na kontunuowanie podróży środkami transportu publicznego, po unormowaniu się sytuacji.
Wniosek o zawieszenie ważności biletu okresowego "STOP BILET"
UWAGA! Przed złożeniem wniosku zapoznaj się z procedurą zawieszenia ważności biletu okresowego
Procedura
Wypełnij wniosek