Karta informacyjna
Wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego dróg gminnych w celu umieszczenia obiektów tymczasowych (handlowych, użytkowych) lub reklam
1. Sprawę załatwisz w:
- Referat Inwestycji i Ochrony Środowiska, pokój nr 20, tel. 81 440-90-32.
2. Dokumenty i załączniki wymagane do złożenia:
- Wniosek na zajęcia pasa drogowego dla umieszczenia obiektów tymczasowych (handlowych, użytkowych) lub reklam.
- Szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1.000 lub 1:500, z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego – 3 egz.;
- Ogólny plan orientacyjny w skali 1:10.000 lub 1:25.000 z zaznaczeniem zajmowanego odcinka pasa drogowego oraz informację o sposobie zabezpieczenia robót, jeżeli nie jest wymagany projekt organizacji ruchu;
- Zatwierdzony projekt czasowej organizacji ruchu, jeżeli zajęcie pasa drogowego wpływa na ruch drogowy lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych;
- Oświadczenie o:
a) posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę obiektu umieszczanego w pasie drogowym lub
b) zgłoszeniu budowy lub prowadzonych robót właściwemu organowi administracji architektoniczno-budowlanej, - Decyzja administracyjna Wójta Gminy Jabłonna o zlokalizowaniu urządzenia obcego lub zjazdu w pasie drogowym (kopia)
- Harmonogram prowadzenia robót, w przypadku etapowego prowadzenia robót;
- Pełnomocnictwo, jeżeli wnioskodawca reprezentowany będzie w postępowaniu przez pełnomocnika (art. 33 KPA)
- Potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej za złożone pełnomocnictwo
3. Dokumenty do wglądu:
- Kompletna – uprawomocniona dokumentacja techniczna planowanych robót.
4. Termin załatwienia sprawy:
do 30 dni
5. Opłaty:
- za wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego nie wnosi się opłaty skarbowej
- opłacie skarbowej w wysokości 17,00 zł, podlega złożenie pełnomocnictwa, opłatę należy wpłacić na konto: UG Jabłonna RBS w Bychawie Oddział w Jabłonnie nr 74 8685 0001 2600 0866 2000 0030,
- za zajęcie pasa drogowego naliczane są opłaty zgodnie ze stawkami określonymi w uchwale Rady Gminy Jabłonna w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcia pasa drogowego dróg gminnych Gminy Jabłonna
6. Tryb odwołania:
- odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Lublinie za pośrednictwem Wójta Gminy Jabłonna w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji
7. Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych,
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
- uchwała Nr XI/92/2019 Rady Gminy Jabłonna z dnia 27 listopada 2019 r. w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych Gminy Jabłonna
8. Uwagi:
- Wniosek należy złożyć nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem zajęcia pasa drogowego
9. Klauzula informacyjna:
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Gminy Jabłonna jest Wójt Gminy Jabłonna z siedzibą Jabłonna-Majątek 22, 23-114 Jabłonna-Majątek. Podanie danych jest obowiązkowe i wynika z przepisów prawa, o których mowa w pkt. I Karty Informacyjnej. Dane będą przetwarzane w celu określonym w nazwie sprawy na początku niniejszej Karty Informacyjnej. Informujemy jednocześnie, że każdy właściciel danych ma prawo dostępu do swoich danych i ich poprawiania.
Karta informacyjna - wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego dróg gminnych w celu umieszczenia obiektów tymczasowych (handlowych, użytkowych) lub reklam, plik: Rozszerzenie: pdf, Rozmiar: [150.76 KB]
Wniosek w sprawie wydania zezwolenia na zajęcie pasa drogowego dla umieszczania obiektów tymczasowych (handlowych, użytkowych) lub reklam, plik: Rozszerzenie: pdf, Rozmiar: [190.12 KB]
Wniosek w sprawie wydania zezwolenia na zajęcie pasa drogowego dla umieszczania obiektów tymczasowych (handlowych, użytkowych) lub reklam, plik: Rozszerzenie: docx, Rozmiar: [22.37 KB]