Zadanie pod nazwą ”Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Jabłonna” zostało zrealizowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie a także Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie. Kwota dofinansowania obejmuje 100% kosztów kwalifikowanych tj. kosztów demontażu, transportu i unieszkodliwienia materiałów zawierających azbest.
Przyznane dofinansowanie w kwocie 31 600 zł umożliwiło demontaż pokryć dachowych wykonanych z azbestu i/lub odbiór płyt azbestowych z 49 posesji zlokalizowanych na terenie Gminy Jabłonna, na podstawie wniosków składanych przez mieszkańców.
Jednocześnie pozostali mieszkańcy Gminy Jabłonna mogą w trybie ciągłym składać wnioski o usunięcie azbestu znajdującego się na ich nieruchomościach. Wnioski są do pobrania w Urzędzie Gminy Jabłonna. Więcej informacji można uzyskać pod nr telefonu 81 561 05 81.